Christmas time: Świąteczne porządki - Dzień 4.

Witajcie kochani,


Wiem wiem, po co robić gruntowne porządki świąteczne skoro się sprząta cały rok. Każdy wie, że sprzątanie to podstawowa czynność wykonywana każdego dnia. Do tego pojęcia zaliczamy różnego rodzaju zadania zaczynając od ścielenia łóżka, zmywania kończąc na myciu okien i trzepaniu dywanów. Ja ze sprzątaniem jestem dobrą koleżanką. Nie mogę nazwać się jego przyjaciółką ponieważ do perfekcyjnej pani domu mi dużo brakuje. Natomiast bałaganu też nie znoszę. Moja szafa i szafka z ubraniami jest zawsze w idealnym porządku, choć nie zawsze tak było. Z wiekiem mi to przyszło. Przed Świętami sprzątanie jest dla mnie czymś ważnym ponieważ jest to idealny impuls do wyrzucania rzeczy niepotrzebnych, a dekoracje świąteczne dopiero w posprzątanym domu mają swój urok. 
Dziś chciałabym Wam przedstawić jak ja się organizuję, aby nie obudzić się z ręką w nocniku. Lepiej wziąć się za to wcześniej niż później wszystko na ostatnią chwilę. A do tego warto to zrobić w miarę możliwości wcześniej aby Święta przeżywać w dobrym nastroju, a nie po prostu dochodzić do siebie po sprzątaniu całego domu.   
Ja zaczęłam od stworzenia harmonogramu. Moja wersja jest w moim kalendarzu w wersji papierowej. I tam na każdy dzień podzieliłam sobie zadania do wykonania. Są różne możliwości stworzenia takich harmonogramów, a to w komputerze, na kartce, w telefonie, tablecie. Tam gdzie Wam będzie wygodnie.  Ja podzieliłam sobie konkretne pomieszczenia na konkretne dni. Następnie wypisałam co muszę dokładnie zrobić w każdym z nich. Np. salon: posprzątanie biblioteczki, wyrzucenie starych gazet, wytrzepanie dywanu, mycie okien. I do tych czynności dopisałam konkretne daty i tak cały dom. 
W drugiej kolejności powinniśmy uzbroić się w "ciężki sprzęt" i po prostu działać. Nie chcę pisać co powinniście robić dokładnie, ponieważ od tego jest NIEBAŁAGANKA. Która napisała wszystko co możliwe na swoim blogu. Jest moją ulubienicą i mentorem :). Zajrzyjcie do Niej koniecznie jeśli jeszcze ktoś nie był (lecz w to wątpię). Pamiętajcie dużo ściereczek, rękawiczki i ręczniki papierowe są waszymi sprzymierzeńcami w tym czasie. 
Życzę Wam dużo siły i niegasnącego zapału. Fajnie mieć posprzątane:)


Pozdrawiam, całuję M:*

Popularne posty