Christmas time: "Być jak płynąca rzeka" - dzień 13

Witajcie kochani,


W tym poście odbiegam od tematyki kosmetycznej, świątecznej, bo przychodzę do Was z moją opinią na temat książki Paulo Coelho pt. "Być jak płynąca rzeka". Myślę, że większość ludzi na tym globie zna ją, bądź o niej słyszało. Kupiłam ją na stronie Świat Książki za 29.90 zł, lecz to było tak dawno temu, że teraz książka jest dostępna za całe 12,90 zł.
Paulo Coelho jest jednym z najulubieńszych pisarzy naszych czasów. Dużo kobiet zaczytuję się w jego dzieła takie jak: "Alchemik" "Jedenaście minut", "Weronika postanawia umrzeć", "Brida" i oczywiście książka o, której dzisiaj mowa.
Książka to zbiór opowiadań autora, który przygląda się naturze ludzkiej w zwykłej codzienności. Możemy poznać odczucia autora na różne aspekty w życiu dzięki tym tekstom. W niektórych momentach wydaje się być trudna do zrozumienia i te własnie opowiadania, które były dla mnie trudne czytałam po kilka razy. Jej czytanie zajęło mi dokładnie 3 dni. Przyjemnie mi się ją czytało. I do tego udało mi się znaleźć sporo fajnych cytatów, które za chwilkę przytoczę. Uważam, że każdy powinien przeczytać tą książkę. Dobrze się mi z nią spędzało wieczory. Jak dla mnie warta przeczytania.



"Dla wojownika światła nie ma rzeczy niemożliwych. W razie potrzeby płynie pod prąd, a gdy będzie stary i zmęczony, powie wnukom, że przyszedł na świat, by lepiej zrozumieć sąsiada, a nie- by potępić brata."

"Spróbuj ją pokochać. Musisz wyrzucić z siebie tę miłość jak snop światła, tak aby trafić ją prosto w serce. Potem powoli podejdź... Miłość tworzy mosty tam, gdzie to niemożliwe."

"Dopatrujemy się niegodziwości u innych, bo wiemy, jakie zło sami możemy wyrządzić. Nie wybaczymy tym, którzy nas ranią, bo nie wierzymy, że ktoś mógłby nam wybaczyć. Mówimy bolesną prawdę najbliższym, ponieważ sami pragniemy ją przed sobą ukryć. Okazujemy siłę, by nikt nie widział naszej słabości" Dlatego, gdy będziesz sądzić bliźniego, pamiętaj, że to Ty stoisz przed sądem"

"Człowiek nie rodzi się ani nie umiera. Przychodząc na świat, nie przestaje się odradzać, gdyż jest wieczny i trwa nieprzerywanie. Tak jak człowiek pozbywa się starego ubrania i przywdziewa nowe, tak dusza opuszcza stare ciało i zamieszkuje w nowym. Jest bowiem nieśmiertelna; nie potną jej miecze, nie strawi ogień, nie zmoczy wodą, nie osuszy wiatr. Znajduje się poza wszelką władzą. JEŚLI WIĘC CZŁOWIEKA NIE MOŻNA ZNISZCZYĆ, TO ON JEST ZWYCIĘZCĄ (NAWET GDY PONOSI KLĘSKĘ) I DLATEGO NIE WOLNO NAM NIGDY ROZPACZAĆ"

" Nie musisz udawać, że jesteś silny,
nie musisz mówić, że wszystko jest dobrze,
nie martw się tym co pomyślą inni, 
jeśli musisz, płacz-
to dobrze wypłakać łzy do końca
(tylko wtedy wróci uśmiech)"

"... bo to, co w życiu najważniejsze, co nas tworzy, zawsze pozostaje w ukryciu"


" JESTEŚ WIĘCEJ WART NIŻ MYŚLISZ. TWOJA PRACA I TWOJA OBECNOŚĆ NA ZIEMI SĄ WAŻNE, NAWET JEŚLI W TO NIE WIERZYSZ. TO PRAWDA, ŻE MYŚLĄC W TEN SPOSÓB, MOŻESZ MIEĆ WIELE PROBLEMÓW, PONIEWAŻ ŁAMIESZ PRAWO JANTE. JEDNAK NIE DAJ SIĘ NIKOMU ZAKRZYCZEĆ, ŻYJ BEZ STRACHU, A WYGRASZ." - mój ulubiony cytat. 




Takich przemyśleń jest mnóstwo, dla każdego coś miłego!! :) Mam nadzieję, że zachęciłam Was do przeczytania książki.

Całuję i ściskam M :*





    

Popularne posty