poniedziałek, 1 września 2014

Back to school...

Witajcie kochani,
Mamy 1 wrzesień i mamy powroty do szkoły. Ja nie będę Wam pokazywać co sobie zakupiłam, jakie mam nowy długopisy, kredki i zeszyty ponieważ ich nie mam. 
W tym roku i tak od kilku lat już nie przeżywam tego 1 września tak jakbym chciała. Dla mnie od 7 lat 1 wrzesień jest po prostu kolejnym dniem w roku.Niestety...
A dlaczego niestety? Odpowiedź jest bardzo prosta, czasami tęskni mi się do tych dobrych czasów kiedy największym problemem była kartkówka z matematyki lub dlaczego nie przeczytałam lektury w czasie wakacji i teraz będę musiała się męczyć. A mama mówiła....  Nawet jak poszłam na studia okazało się, że to zupełnie inne wyczekiwanie na powrót do szkolnego rytmu.
Jako 26-latka teraz bym wróciła do tego, i przeżywała, czy mam ładny plecak, dziś pewnie bym dekorowała pierwszą stronę w zeszycie od religii i polskiego i chwytała ostatnie chwile na dworze z koleżankami, bo od jutra zacznie się PRACA DOMOWA i powtarzane słowa, że jak odrobisz pracę domową to dopiero wyjdziesz. 
(moje zeszyty:P)

Spacerując po moim osiedlu patrzyłam na maszerujące dzieci z niesamowitą radością. Miałam mieszane uczucia, z jednej strony, że im zazdroszczę tego wszystkiego, tych bezproblemowych czasów a z drugiej, że współczuje, bo lata nauki przed nimi. I jak wiele zależy od ich rodziców jak nimi pokierują teraz kiedy są w podstawówce, żeby właśnie w wieku 20 lat dziecko im powiedziało, że dziękuje za to wszystko. I dziś również na placu zabaw nie było już tak wesoło od samego rana (pomijam pogodę). Nie było już tych szalejących mordek krzyczących do siebie: "Ty ganiasz".
Moje bratanki dziś poszli do przedszkola. Starszy pierwszy dzień w zerówce, młodszy pierwszy dzień w przedszkolu. Po rozmowie z bratową cieszyłam się, że nie było rozpaczy, pisków i okrzyków, że nie chcą tam zostać ale uświadomiłam sobie, że już są dużymi chłopczykami.... ten czas zdecydowanie za szybko leci. 

A mi pozostaje czekać... czekać na moje potomstwo i przeżywać z nimi te pierwsze dni w przedszkolu, szkole. Wszystkim dzieciom i młodzieży życzę udanego roku szkolnego, korzystajcie z tych chwil jak najwięcej, a rodzicom życzę wytrwałości i zrozumienia :*

Całuje M:*