czwartek, 24 kwietnia 2014

Jak się uczę...

Witajcie kochani,
ponieważ ja już mam sesję a niektórzy będą ją mieli w czerwcu to już postanowiłam Wam podzielić się moimi wskazówkami jak się szybko i skutecznie uczyć. Wypracowałam to podczas 5 lat studiów.
Oto moje mocne punkty:
1) DOBRY PLAN: Weź kalendarz i zobacz ile masz dni do egzaminów. Podziel sobie cały materiał z różnych przedmiotów na dni, aby materiał Cię nie przytłoczył. Bo wiem, że tego jest naprawdę dużo. Zwłaszcza, kiedy nie uczyliście się na bieżąco, ale czy studenci potrafią się uczyć z każdego przedmiotu na bieżąco?? Ja nie umiałam :P

2) ZRÓB LISTĘ ZAKUPÓW: Idź do sklepu papierniczego i zaopatrz się w dużą ilość kolorowych naklejek, mazaków, długopisów, i jeśli nie masz to oczywiście zeszyt do robienia notatek. Wybierz się również do sklepu spożywczego i zakup sobie orzechy, czekoladę najlepiej gorzką, rodzynki, żurawinę, suszone morele, owoce cokolwiek co jest zdrowe i będziecie mogli sobie przegryzać podczas nauki.

3) NIE UCZ SIĘ NA GŁODNIAKA: Najlepiej jest aby jednak zjeść coś pożywnego przed nauką, ponieważ podczas nauki organizm spala mnóstwo energii, a energia do naszego organizmu jest dostarczana z pożywienia przede wszystkim. Ważne jest to, aby nie myśleć o tym, że jesteście głodni tylko skupić się na nauce.

4) WYŁĄCZ TELEFON, WI-FI W TELEFONIE: Zaufajcie mi wszystkie portale społecznościowe wybijają nas najbardziej z nauki. Jeśli podczas nauki potrzebujecie korzystać z komputera to włączajcie tylko strony i pliki potrzebne do nauki. Niestety jak nie będziecie się trzymać tej zasady przestaniecie się uczyć, bo ktoś napisał na fb, bo zaczniecie wspominać wakacje z 2009 oglądając pliki ze zdjęciami.

5) NOTUJ: Ja muszę pisać wszystkie najważniejsze szczegóły z notatek! Po kilka razy, zaznaczać kolorowymi mazakami wszystko co najważniejsze. I tak w kółko. Dlatego ja mam mnóstwo kartek które są kolorowe, przez co widzę to co jest najważniejsze i muszę umieć.





6) MEMO: Możecie stworzyć, swoje karteczki memo. Czyli po jednej stronie piszecie sobie dane słowo, zagadnienie, a po drugiej jego wyjaśnienie. I powtarzacie do skutku. To co umiecie odkładacie a to co jeszcze nie przyjęło się Wam powtarzacie. I tak do skutku. A kilka dni przed egzaminem powtarzacie wszystko bez stresu.


7) NA GŁOS: Jeśli lubisz uczyć się i słyszeć co mówisz to czytaj na głos. I na głos powtarzaj dany materiał. Ja np. jestem wzrokowcem a nie słuchowcem więc nie lubię na głos, natomiast są różne osoby i każdy musi wypróbować daną metodę na sobie.

8) DOBRA MIEJSCÓWKA: Są teorie, że najlepiej uczyć się przy biurku, siedząc na krześle bo nasz mózg kojarzy tą sytuację i na egzaminie siedząc przy ławce będzie nam łatwiej odtwarzał wiedzę, ale kochani ja np nienawidzę się uczyć przy biurku i nigdy tego nie robiłam i jakoś zdawałam każdy egzamin. Ja lubię się uczyć kiedy jest ciepło, wychodzę na ławeczkę w parku koło mojego osiedla, a gdy pogoda mi nie dopisuje siedzę na łóżku i się uczę. Natomiast i tutaj musicie sami ocenić jak Wam jest najlepiej. Czy przy biurku, czy na łóżku, czy w parku na ławce. Ale zdradzę Wam coś, na tej ławce nie siadam nigdy poza nauką wybieram wszystkie inne. Ta ławka kojarzy mi się tylko i wyłącznie z nauką.



I to wszystko kochani, teraz Wam życzę powodzenia !!!

Pozdrawiam 
M :*