Kwiaty

Witajcie,
Dziś same słowa, tak same słowa i do tego nie powiem nic o kosmetykach. Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym ile zarabiają przeciętnie kwiaciarnie?? I czy naprawdę ten interes się opłaca??

Nie, że ja zamierzam zmienić branżę... nie nie... ale dzisiejsza rozmowa z klientką dała mi dużo do myślenia i podzielę się tym z Wami.
Moje rozmyślania zaczęły się od tego, że mnóstwo kwiaciarni zaczęło się nazywać pracownią florystyczną...hmmm chwyt. Ale nie o tym. Moja klientka prowadziła bardzo długi monolog, który w dniu dzisiejszym wybił mnie totalnie z rytmu dobowego. Otóż klientka opowiedziała mi, że tak naprawdę jest jej bardzo ciężko się utrzymać na rynku, a powodów było wiele:
- kultura dzisiejszych ludzi się zmieniła, nie potrafią docenić co to jest kwiat i ile On tak naprawdę znaczy
- brak jakiegokolwiek savoir vivre w dzisiejszej młodzieży
- Panny młode już nie chcą być obsypywane kwiatami w jedynym dniu w życiu jakim jest ich własny ślub wolą dostać kredki bądź wino z Biedronki za 10 zł
- Już na pogrzebach księża mówią, ze nie potrzeba kwiatów nie wiadomo jak wielką ilość
- i święta komercyjne już nie dają tyle utargu co kiedyś
- brak pieniędzy, brak pracy
Sama byłam w szoku że użyła tyle argumentów że wcale im nie jest łatwo na rynku, ale przez to że Jej wiedza na ten całej roślinności i całej florystyki jest ogromna nie martwię się o nią i jestem pewna,że Ona świetnie poradzi sobie w życiu jeśli nie z florystyką to w innych wielu branżach.
Podsumowując czy ona nie miała racji mówiąc, że świat przewraca się do góry nogami.Kwiatki już nie są jednymi z najpiękniejszych symboli miłości, szacunku, podziękowania?? Czy naprawdę wolimy iść na skróty i wpaść do sklepu i kupić czekoladki?? (Od nich się tyje, a kwiatkami się oczy cieszą i czy są świeże czy zasuszone.)

Ja jestem świadoma, że kwiatka dostanę dopiero 8 maca ale dobre chociaż i to.
Ale apeluję do mężczyzn, już w TEN PIĄTEK WALENTYNKI  jeśli tolerujecie to święto to do tej karteczki dołóżcie piękną czerwoną róże.

Pozdrawiam Was ciepło na tą chłodną noc
M;*

A i ja na całe szczęście mam wspaniałą rodzinę i znajomych, którzy co roku obsypują mnie kwiatami:




Mój ulubiony <3



Popularne posty